"Systém umožní lépe plánovat hromadnou dopravu. Zajistí průjezdnost trolejbusů a autobusů při zachování plynulosti dopravy a dá lidem přehled o tom, kde se jejich spoj aktuálně nachází,“ poukazuje náměstek primátora Ostravy Aleš Boháč na nové řadiče křižovatek a informační LCD displeje na zastávkách MHD na dvaceti nejvytíženějších uzlech. "Díky strategickým detektorům pro sběr dat bude možný odklon veškeré dopravy v případě havarijní situace,“ vysvětluje Boháč.

Systém předpokládá vybavení řídicího a informačního centra Ostravských komunikací, dispečinku Dopravního podniku Ostrava a vznik centrální serverové farmy. Jeho páteří je bezdrátová síť pro přenos dat. Všechny složky spolu budou navzájem komunikovat. Systém je navíc otevřený pro případné zapojení dalších dopravců mimo dopravní podnik.

V první fázi projektu inteligentní dopravy v Ostravě již došlo ke zprovoznění informačních tabulí, které navádějí řidiče automobilů na volné parkování v centru města. Chystá se i třetí etapa, která má díky projektu IT4Inovations umožnit automatizované řízení dopravy.

(lg)

Související