Důležitým základem nabídky zůstanou produkty pro pro firemní zákazníky, podnikatele a živnostníky společně s vozy pro rodinu a volný čas. Toto portfolio však firma hodlá rychle rozšiřovat o inovativní služby v oblasti mobility a přepravy, včetně výroby autonomních vozidel, jejichž vývoj Volkswagen zahájil ve svém vývojovém středisku v Hannoveru. Řízení tohoto úkolu svěřila firma v rámci celého koncernu do rukou jedné osoby, kterou je Alexander Hitzinger, nový vedoucí vývoje značky.

Při přípravě nových služeb pro mobilitu hraje významnou úlohu firma Moia, která je nejnovější dceřinou společností koncernu Volkswagen. Po úspěšném testu v Hannoveru zahájí nyní Moira v Hamburku provoz s elektricky poháněnými minibusy vyvinutými na základě modelu Crafter. Nejviditelnějším krokem do elektrické éry bude od roku 2022 v Hannoveru vyráběný ID. BUZZ, elektrická verze legendární řady T, která se bude dodávat v osobní i nákladní verzi.

Pozici značky Volkswagen Užitkové vozy by měla rovněž posílit plánovaná spolupráce s Fordem, jejímž cílem je vzájemně doplňovat silné stránky obou výrobců v jednotlivých regionech i v produktové oblasti. První smlouvy již byly uzavřeny – mimo jiné dohoda o vývoji pick-upu, který nahradí model Amarok. Pro vzdálenější budoucnost se rýsují další možnosti spolupráce, například na dalších projektech vývoje a výroby vozů, v oblasti autonomní jízdy nebo při společném používání platforem pro elektrickou mobilitu.

Související