Zatímco DHL Express vozí převážně zásilky v režimu B2B, sesterská firma PPL doručuje už o něco více zásilek soukromým osobám, tedy B2C, navíc přepravuje i paletové zboží. Dosud proto obě firmy v Česku příliš nespolupracovaly. To se nyní v důsledku zvýšení zásilek z e-shopů i v rámci sítě expresní firmy částečně mění.

Společnost DHL Expressv rámci pilotního projektu bude doručovat své zásilky i do partnerské sítě PPL Parcelshop, a to do 13 výdejních míst, které doposud fungovaly pouze pro zásilky původem české balíkové společnosti.

Nově tak mají klienti DHL Express možnost přesměrovat svoje zásilky na vybraná výdejní místa v aplikaci ODD (On Demand Delivery), která funguje už od roku 2015 jako e-commerce nástroj pro zvolení jiného data doručení, přesměrování zásilky na jinou adresu či její pozdržení na pobočce v případě dovolené.

Pokud se pilotní projekt osvědčí, plánuje DHL Express rozšířit spolupráci s PPL a do konce roku 2019 doručovat zásilky do 200 až 300 výdejních míst po celé České republice. V širším měřítku se jedná o celoevropskou spolupráci mezi DHL Express a DHL Parcel Europe, pod kterou v České republice spadá PPL.

Související