Česká pošta, podobně jako další firmy rozvážející balíky, zaznamenala podle mluvčího Matyáše Vitíka celoroční špičku v týdnu před vánočními svátky, kdy doručovala zhruba dvakrát více balíků než v běžném období. „Největší poštovní třídírnou v pražských Malešicích prošlo ve špičce o 30 procent zásilek více než loni," doplnil.

Meziroční růst počtu zásilek souvisí podle jednatele přepravní firmy DPD Daniela Mareše s oblibou internetového nakupování. Za letošní prosinec očekává meziroční růst o 20 procent. Nejvíce zásilek z e-shopů tvoří elektronika, kosmetika, oblečení či sportovní potřeby.

Ačkoliv v průběhu roku převeze DPD 35 procent zásilek B2C a 65 procent zásilek B2B, v prosinci se tento poměr změní na 55 ku 45 ve prospěch B2C. Počet všech rozvezených zásilek v prosinci se oproti zbytku roku téměř zdvojnásobí.

PPL očekává letos meziroční růst o třetinu. V předvánočních dnech doručuje až 200 000 zásilek denně. Společnost také oznámila, že zvýšila počet partnerských výdejních a podacích míst s názvem PPL ParcelShop v České republice už na 842. Firma tak překonala letošní plán. V budoucnu by v této síti mělo fungovat až 2000 poboček.

Ačkoliv logistická společnost Geis eviduje 25procentní meziroční nárůst počtu zásilek z e-shopů na soukromé adresy, již od listopadu roste počet těchto zásilek na trojnásobek oproti zbytku roku. „Čtrnáct dní před Vánoci se počet zvýšil navíc ještě o 50 procent,“ říká Eva Děkanová, manažerka marketingu společnosti Geis.

Se zvýšeným počtem zásilek souvisí i nárůst pracovních příležitostí. „V období adventu se počet krátkodobých pracovních úvazků zvýšil o 30 procent,“ dodává Děkanová. Například u DPD pak stoupl počet dodatečných kurýrů až na dvojnásobek běžného počtu. PPL zvýšila počet aut z 1000 na 1500.

Související