Firmu s českými kořeny nedávno koupila skupina PKP Cargo, která v Polsku provozuje celkem 25 terminálů a logistických center a je druhým největším železničním operátorem v Evropské unii za německými Deutsche Bahn. Polská společnost chce Paskov začlenit do plánovaného trojúhelníku Balt-Jadran-Severní moře, kde bude plnit roli hlavního logistického hubu v jeho jižní části.

Po dokončení této fáze modernizace bude mít překladiště celkovou rozlohu 71 000 metrů čtverečních a kapacita se zdvojnásobí na 4800 TEU.

Skupina AWT se kombinované dopravě věnuje od roku 2006, kdy na území brownfieldu bývalého Dolu Paskov vzniklo toto v současnosti největší otevřené překladiště v České republice. „V AWT jsme vždy v budoucnost kombinované dopravy věřili. Velkou výhodou skupiny je, že dokáže využít a propojit služby překladiště, vlastní železniční dopravu a spedici. Terminál má zároveň velmi strategickou polohu v srdci Evropy a leží tedy jak na přepravní ose sever-jih, tak i západ-východ,“ řekl Viktor Bystrian, obchodní ředitel skupiny AWT.

V současné době je terminál napojený na největší evropské přístavy, jako jsou Hamburk, Rotterdam, Bremerhaven, Koper nebo Trieste a také na české překladiště v Praze, Mělníku a Lovosicích. V nejbližší době by se pak měl s využitím synergií s PKP Cargo napojit i na další přístavy, například Gdańsk, Gdynia nebo Antverpy.

Vedle rozšíření plochy AWT plánuje na terminálu vybudování dvou nových kolejí, každé v délce 350 metrů, parkovací plochy pro 40 tahačů, napojení pro chladicí kontejnery a speciálního místa pro kontejnery s nebezpečným zbožím. Rozšíření plochy a poskytovaných služeb si také vyžádá výstavbu nového řídicího střediska.

Zájem o kombinovanou dopravu obecně stoupá a do konce roku 2019 se celosvětově předpokládá nárůst tohoto druhu přepravy o 5,4 procent. „Hlavní výhodou intermodalu je především rychlost a to, že je mnohem ekologičtější než doprava silniční, což je v dnešní době v Evropě vítaný prvek. Zároveň pro mnoho operátorů řeší velký problém s nedostatkem řidičů pro tahače, řečeno jinými slovy, intermodální doprava vyžaduje na jedné trase méně řidičů. Kombinovaná doprava jako taková má i velký potenciál při spojení s námořními přístavy, kdy je mnohem jednodušší dostat zboží z moře na železnici,“ dodal Viktor Bystrian.

Související