Vstup na rumunský trh vychází z analýzy, kterou Zásilkovna.cz vypracovala na jaře letošního roku. Rumunsko z této analýzy vyšlo jako jedna z nejzajímavějších destinací pro stávající klienty společnosti, mezi kterými jsou především české e-shopy.

„Rumunsko je velký a zajímavý trh, který se rychle vyvíjí. Ecommerce zde ale zdaleka není tak rozvinutá jako v dalších zemích, kde Zásilkovna působí. To má svou kladnou i zápornou stránku. Na rozdíl od Polska nebo Německa se zde setkáme s nižší konkurencí, rumunský zákazník ale zatím nezná systém výdejních míst, ke kterému tak může pociťovat určitou nedůvěru,” uvažuje zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková.

Samotné spuštění služby není jednoduchou záležitostí a jeho přípravy trvají v řádu měsíců. Zásilkovna svou sítí nově pokryje výraznou část středovýchodní Evropy. Pokud bychom načrtli nejdelší možnou trasu zásilky (z německého městečka Emden u nizozemských hranic až do rumunského Vama Veche na pobřeží Černého moře u hranic s Bulharskem), urazila by 2350 km a cesta by bez přestávky trvala celých 24 hodin.

„Není moc logistických firem na trhu, které by dokázaly přepravit zboží od klienta k zákazníkovi v Rumunsku v rámci dvou dnů od objednávky. A to včetně vybrání dobírky a poslání částky v českých korunách,” popisuje Simona Kijonková hlavní benefit Zásilkovny oproti jejím konkurentům.

Obrat ecommerce v Rumunsku tvořil v roce 2014 více než 1,1 miliardy eur, což je sice výrazně nižší číslo v porovnání se střední Evropou, zároveň je ale Rumunsko s 19,7 miliony obyvatel a okolo pěti tisíci e-shopy velice perspektivním regionem.

Související