„Restaurace KFC mají dlouhou provozní dobu, vysokou koncentraci zákazníků a vynikající dopravní dostupnost, což představuje ideální kombinaci pro umístění našich výdejních AlzaBoxů,“ vysvětluje Šárka Jakoubková, PR manažerka Alzy.

Prodejce zahájil instalaci samoobslužných boxů v roce 2014. Jako jediný e-shop v České republice síť výdejních schránek vlastní a sám provozuje. Boxy obsluhuje svou expresní dopravní službou Alza Expres. „Díky tomu jsme schopni doručit zboží ještě týž den, kdy si jej zákazník objedná, a to včetně víkendů. Maximální kapacita zakázek, které jsme schopni prostřednictvím AlzaBoxu za den doručit našim zákazníkům, je 270,“ vysvětluje Jakoubková.

 

E-shop provozuje nyní síť 27 boxů. Kromě Prahy jich je pět také ve středních Čechách, zatím poslední byl instalován v Benešově. Služba stojí 49 korun.

V loňském roce rostl objem doručených zakázek prostřednictvím AlzaBoxů každý měsíc průměrně o desítky procent. Skokově se zájem o tento způsob doručení zvedl v prosinci, kdy Alza doručila prostřednictvím boxů o 100 procent zásilek víc než v předcházejícím měsíci.

V roce 2014 zákazníci e-shopu nejvíce využívali box v nákupním centru v Praze na Floře. Jeho kapacitu proto Alza navýšila na dvojnásobek. Oblíbené jsou také boxy umístěné ve studentských areálech - v Dejvicích a Suchdole.

Ačkoliv zboží čeká na vyzvednutí ve schránce dva dny, většina zákazníků si svou objednávku ze schránky vyzvedává bezprostředně poté, co do ní byla uložena.

Související