Zajištění rychlého a spolehlivého servisu je dnes u většiny výrobců nedílnou součástí nabídky manipulační techniky. Ale nejde jenom o poruchy vozíku. Provozovatelé techniky potřebují zajistit její dlouhodobý a spolehlivý provoz a k tomu přispívají i další související služby, jako je preventivní servis, regenerace trakčních baterií pro elektrické vozíky nebo dovoz pneumatik. Patří sem ale také třeba mytí vozíků, které snižuje pravděpodobnost poruchy a usnadňuje identifikaci závad v hydraulickém systému. Když dojde k poruše, je často důležitá každá minuta, po kterou se čeká na příjezd servisního technika a jeho zásah. Trendem je proto přibližování servisu k zákazníkům do míst, kde působí.

Opravu je nejlepší vyřešit na prvním příjezdu

"Kvalita servisu je jedním z hlavních argumentů při výběru dodavatele techniky," říká Martin Koudelka ze společnosti Jungheinrich. "Platí to dvojnásob u velkých flotil vozíků, kdy je bezproblémový chod techniky nutný k zachování vysokého tempa a produktivity provozu.

V České republice má dnes Jungheinrich 155 mobilních servisních techniků, kteří díky využívání moderních technologií a procesů jezdí na pobočky pouze v případě školení či inventury. Pohybují se po okolí svého bydliště, starají se dlouhodobě o stabilní okruh zákazníků, a tak dobře znají pracovníky uživatelů manipulační techniky. "Zároveň v pozadí běží optimalizace procesů, díky kterým má každý technik ve svém autě sortiment často používaných náhradních dílů pro typy vozíků, které jezdí právě u jeho klientů," vysvětluje Martin Koudelka. "Zvyšuje se tím šance, že se více oprav podaří vyřešit na první příjezd. Toto se děje automaticky na základě dat z interního systému o skladbě flotil u zákazníků a o specifikacích vozíků."

98,6

Při objednávce ve skladu do 16 hodin přistanou součástky přes noc ve voze technika. I díky tomu je úspěšnost servisního zásahu 98,6 procenta do 48 hodin od nahlášení.

Rychlé dodání dílů

Pokud ale není daný díl přímo v autě technika, musí se objednat. V Jungheinrichu dokážou v případě objednání do 16.00 hodin objednaný díl ještě odpoledne expedovat z jednoho ze svých centrálních evropských skladů a přes noc ho doručit do vozu konkrétního technika. Ten může ráno vyrazit k zákazníkovi a dokončit opravu. Díky těmto procesům firma udává úspěšnost servisního zásahu 98,6 procenta do 48 hodin od nahlášení.

"Do budoucna se chceme ale dostat ještě dále," zdůrazňuje Martin Koudelka. "S využitím technologií Internet of Things budeme opravovat závady ještě dříve, než k nim dojde. Může to znít jako nesmysl, ale první kroky podnikáme již nyní. Od ledna 2019 instalujeme do všech vozíků inteligentní telematické boxy, které odesílají anonymní informace o chování vozíku. V budoucnu plánujeme využít tyto informace k predikci možných závad. V zásadě tedy podle sledování určitých parametrů, mezi které patří chování vozíku a jeho komponent, dokážeme říci, že se určitý díl již opotřeboval a brzy by došlo k poruše. Technika tak pošleme na místo ještě před samotným projevením závady již vybaveného kompletním sortimentem náhradních dílů a informací o stavu vozíku."

Jednodušší objednávka servisu

"Linde Material Handling řeší tento problém budováním poboček, které fungují i jako servis," vysvětluje Jiří Dolejška, ředitel servisu Linde Material Handling ČR. "V České republice má firma navíc své Regionální distribuční centrum pro náhradní díly, které slouží i pro okolní země. To umožňuje rychle zajistit potřebné náhradní díly, aby oprava mohla proběhnout co nejrychleji."

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.