On-line prodej v Česku každoročně roste ve dvojciferných číslech a jeho podíl na celkovém maloobchodu je už přes 11 procent. S rozvojem e-shopů se ale zároveň zvyšuje význam zpětné logistiky. Zatímco podíl vráceného zboží se v běžném retailu pohybuje na úrovni dvou až pěti procent, v e-commerce je průměr 17 procent, řekl Jaroslav Skoták.

Podle něj je ale téma zpětné logistiky vcelku opomíjené. "Ukazuje se, že reverzní logistika není příliš dobře zvládnutá a pro spoustu firem je to black box," uvedl Skoták a doplnil, že je dobře, když firma vystupuje prozákaznicky, měla by v tom ale být opatrná a zvolit optimální míru.

Z reverzní logistiky se navíc stává marketingový nástroj − nejvýrazněji v segmentu móda. Podle Jaroslava Skotáka je v on-line prodeji oblečení průměrná vratkovost kolem 35 procent. "Pakliže to není zvládnuté logisticky, není to zvládnuté ani ekonomicky," upozornil.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.