Společnost Unilever patří mezi největší globální výrobce rychloobrátkového zboží, přesto není její název všeobecně příliš známý. Známá je ale většina produktů, které nabízí, jako jsou Hellmann's, Knorr, Magnum, Algida, Lipton nebo Rexona a z lokálních pak Míša či Savo (v Česku Unilever sice nemá vlastní továrny, zmíněné značky se ale vyrábějí ve spolupráci s partnery). Ve světě dodavatelských řetězců je ale proslulá i sama mateřská společnost, která se poslední tři roky umístila v čele žebříčku poradenské společnosti Gartner Supply Chain Top 25.

Důvodem je i to, že se Unilever začal v posledních letech soustřeďovat na udržitelnost svého dodavatelského řetězce a snižování uhlíkové stopy. "Udržitelný rozvoj je pro naši společnost důležitý po mnoho let, ale úplně nový rozměr dostal v roce 2010, kdy náš CEO Paul Polman zavedl program udržitelného rozvoje. Jeho vize je, že chceme sice dělat byznys, protože to je očekávání našich akcionářů, ale chceme ho dělat s pozitivním sociálním dopadem a zaměříme se při tom na snížení dopadu na životní prostředí," uvedl Pavel Hampejs. Tomu Unilever přizpůsobil i "toleranci" vůči návratnosti investic, která se u takto velkých koncernů jinak pohybuje většinou do dvou tří let.

Zpátky ke spotřebitelům

Jednou z klíčových oblastí pro udržitelnost podnikání je logistika. Unilever, který spoléhá hlavně na outsourcing logistických služeb, se snaží například snižovat uhlíkovou stopu převedením silniční dopravy na železnici. "Není to tak jednoduché. Ve skladu sice máme železniční vlečku, ale nejsme úplně schopni zajistit, aby zboží nakládali na vlaky přímo v továrnách, protože by byly potřeba investice do nákladových ramp," říká Pavel Hampejs. Částečně se to ale prý daří − na železnici přecházejí zatím hlavně největší továrny koncernu.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 60 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.