Jak se firmy v České republice stále více potýkají s nedostatkem pracovníků, roste i tlak na zušlechťování pracovního prostředí. Zlidšťují se nejen kanceláře, ale i haly výrobních a logistických podniků. To vše ve snaze pracovníky přilákat a zejména udržet, s myšlenkou, že z příjemného pracovního prostředí se jim nebude chtít odcházet.

Ale upravovat stávající prostory mnohdy nestačí, na atraktivitu prostředí pro lidi je třeba myslet už při návrhu hal či celých průmyslových a logistických parků. Možností je celá řada, od začlenění zeleně do jinak fádní krajiny hal a parkovišť přes prostory pro různé služby zaměstnancům, jako je zdravotní péče, možnost stravování či nákupu, až po stavbu ubytoven pro pracovníky. Mezi žádané prvky patří i zajištění dobrého dopravního spojení pro osobní dopravu, ať už individuální či hromadnou.

Požadavky na začlenění těchto prvků se objevují zejména při výstavbě větších celků. "U větších projektů nájemci určitě uvažují nad tím, jak je pro zaměstnance zatraktivnit," říká Martin Šumera z poradenské společnosti 108 Agency. "U kancelářských komplexů se může objevit poptávka třeba i po školce pro děti. Pokud jde o průmyslové a logistické haly, u některých velkých projektů bylo přímo podmínkou klienta začlenění ubytovny, ať už přímo v areálu nebo v dostupné blízkosti. Otázkou ovšem bývá, jak se k něčemu takovému postaví obec, na jejímž území by měla vzniknout ubytovna třeba se dvěma či třemi stovkami zaměstnanců z nejrůznějších zemí."

Důležitá je dopravní dostupnost

Developer by měl při výběru lokalit pro novou výstavbu zvažovat vždy i míru zaměstnanosti v regionu, říká Tomáš Míček z developerské společnosti P3 a zdůrazňuje, že atraktivita parku hodně závisí na dobré dopravní dostupnosti pro zaměstnance. "Dobrá dopravní dostupnost průmyslového parku je základním předpokladem jeho úspěšnosti, proto je u našich parků standardem. V posledních letech se klade větší důraz na příjemné pracovní prostředí. Naproti tomu osobně příliš nefandím ubytovnám v prostředí průmyslových a logistických parků, jsem přesvědčen, že zaměstnanci by se měli po práci vracet domů," vysvětluje Tomáš Míček.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.