Podle plánu má v ostravské strategické průmyslové zóně v Mošnově na ploše 52 hektarů vzniknout multimodální terminál se 165 tisíci čtverečními metry skladové plochy. Vydané stavební povolení je zatím pouze na dvě haly s rozlohou 57 tisíc metrů čtverečních a světlou výškou 10 metrů.

Výstavba je rozdělená do čtyř etap a zakončená by měla být do konce roku 2023. Díky kontejnerovému terminálu a železniční vlečce pro vlaky o délce 700 metrů bude centrum sloužit především překládce ze silniční na železniční dopravu a naopak, ale díky nedalekému Letišti Leoše Janáčka Ostrava může sloužit i jako uzel pro návaznou leteckou přepravu.

Nové logistické centrum na Novojičínsku měla původně vybudovat firma HB Reavis. "Smlouva s ní byla taková, že pokud do určité doby nenajde konkrétního investora, tak se rozhodování vrací zpátky městu. HB Reavis měla pouze předkupní právo na ty pozemky," upozornil primátor Ostravy Tomáš Macura. Protože se společnosti HB Reavis investora nepodařilo zajistit, dostal šanci developer Concencs Investments.

Jedním ze zájemců, který by v centru měl působit, je společnost DB Schenker. Ta ale zatím nezveřejnila, o jak velkou část logistického centra bude mít zájem. Podle Petra Kaliny, ředitele společnosti Concens Investments, bude investice jen v první etapě v řádech stovek milionů korun, celková investice do vybudování multimodálního logistického centra by měla být řádově několik miliard korun.

Bližší informace k multimodálnímu centru jsou na webových stránkách www.multimodalpark.cz, kde se logistické centrum prezentuje především jako další klíčový uzel na „Nové hedvábné stezce“ mezi Evropou a Čínou. Nové překladiště by tak mohlo kapacitně pomoci rychle rostoucímu zájmu o toto železniční spojení.

Související