Riziko zpoždění předvánočních zásilek je letos o něco větší než vloni. Obchodníci ani dopravci nemají dostatek zaměstnanců a tak se e-shopy musí s nárůstem objemů vypořádat jinak. Mall.cz tak například rozšířil spolupráci s dalšími přepravními službami a také změnil hlavního dopravce v oblasti balíkových služeb. Nově také zavedl nedělní doručení, které objem zásilek alespoň částečně rozprostře do delšího časového období.

Kurýrní společnosti otvírají před vánoční sezonou nová depa a nabírají další řidiče, aby se neopakovalo loňské zpožďování zboží z e-shopů. Řidičů je ale stále nedostatek. Například PPL, která je novým hlavním dopravcem e-shopu Mall.cz, hledá nové řidiče a personál v provozech i zákaznickém servisu. Společnost otevřela několik poboček, aby byla blíže oblastem, kam zboží doručuje.

Mall.cz musí zvládnout především největší špičky, jako jsou dny dopravy zdarma v polovině listopadu a především největší špička těsně před Vánoci, kdy nakupují všichni na poslední chvíli. V extrémním případě zvládne centrální sklad Mallu v Jirnech aktuálně zpracovat až 90 tisíc kusů zboží denně.

E-shopy letos čekají rekordní vánoční tržby, podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci meziročně vzrostou o téměř pětinu na 38 miliard korun. „Letos by měla česká e-commerce přesáhnout v celoročních obratech 115 miliard korun, z čehož přibližně třetinu budou tvořit vánoční tržby,“ uvedl výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.

Inovace v nejhektičtější době

Nehledě na blížící se sezonu Mall stále myslí na rozvoj své intralogistiky. V příštím roce by firma ráda zefektivnila proces inventarizace paletizovaného zboží pomocí dronů. „My teď počítáme, co by to znamenalo. Přineslo by to hlavně úsporu času. Chtěli bychom to vyzkoušet, jestli to bude fungovat,“ uvedl šéf logistiky Mall Group Pavel Knap. V ČR zatím inventarizace pomocí dronů nikde jinde plně nasazená není, pracuje na ní ale více firem.

Čtěte také: Inventurní drony se prosadí ve venkovním prostředí

E-shop také spustil další inovaci v podobě automatického výběru nejvhodnějšího dopravce během on-line nákupu dle požadovaného termínu doručení a dalších služeb. Nově se také bude na stránkách e-shopu zobrazovat poloha objednané zásilky, zákazník tak nebude muset sledovat stránky kurýrní služby či pošty.

Související