V Brandýse nad Labem vyrábí společnost Bosal výfukové systémy pro přední výrobce automobilů, mimo jiné Volkswagen, který přišel s požadavkem na plnou sledovatelnost výrobků. Od března 2017 proto ve své výrobě firma Bosal zavedla celkem pět linek, kde informace o provedených operacích předávají do systému samotné stroje.

Volkswagen přesně definuje technologické parametry výroby a požaduje tedy po svých dodavatelích, aby mohli prokázat, že dané postupy dodržují. Ve výrobě společnosti Bosal data sdružuje výrobní informační systém (MES) od společnosti Aimtec. Řešení DCIxMES sleduje sériová čísla jednotlivých komponent, která obsahují informace o tom, kdo a kdy části výfukového systému svařoval a následně provedl tlakové zkoušky.

Těch je přitom několik. Zpravidla se provádějí po každém sváření. Stroje automaticky vyhodnocují, jestli je nebo není únik vzduchu ve vymezené toleranci. Pokud únik přesáhne určené meze, je automaticky systémem zablokován a označen jako vadný kus. Kontrolor kvality poté výrobek posoudí, a buď jej uvolní, anebo vyhodnotí typ vady.

Výfukové systémy jsou označeny 2D kódy, které jsou vyznačeny perforováním do plechu metodou DPM (Direct Part Marking). Kód obsahuje sériová čísla výrobků a umožňuje sledovat celý jejich životní cyklus. Je skenován pomocí mobilních terminálů umožňujících jejich čtení. Aby mohly být procesy výroby řízeny, bylo potřeba připojit DCIx na stroje. To nebylo jednoduché, protože zejména starší typy strojů mají zastaralá rozhraní.

Do portfolia výrobků globálního výrobce automobilových a průmyslových komponent patří systémy kontroly emisí, tažná zařízení, střešní nosiče, větrné deflektory, systémy přeměny energie, zvedáky a sady nástrojů. Bosal je nizozemská společnost se sídlem v Belgii. V roce 2015 dosáhla obratu 690 milionů eur. Má přes 4 700 zaměstnanců napříč 29 výrobními závody a 18 distribučními centry. V Brandýse nad Labem vyrábí výfukové systémy pro světové automobilky.

Související