V repasním centru ve Velkých Bílovicích opraví až tisíc vozíků ročně. Kapacitu ale brzy navýší na 1500 vozíků.
V repasním centru ve Velkých Bílovicích opraví až tisíc vozíků ročně. Kapacitu ale brzy navýší na 1500 vozíků.
autor: Linde MH

Vzhledem ke stále populárnějšímu využívání operativních leasingů je pro výrobce vysokozdvižných vozíků stále zajímavější byznys repasování strojů. Kompletní oprava manipulační techniky ve specializovaném opravárenském centru a její návrat na trh je finančně zajímavý jak pro výrobce, tak pro koncové zákazníky.

Potvrzuje to i aktuální otevření nového repasního centra společnosti Linde MH ve Velkých Bílovicích. Firma zde působí od roku 2006, kdy produkovala 100 vozíků ročně, dnes tu otevírá závod s kapacitou 1000 vozíků ročně a už teď je jasné, že toto číslo bude potřeba navýšit.

„Máme kapacity plné na rok 2018 a objednávky přijímáme pouze na rok 2019,“ uvádí Christophe Lautray, obchodní ředitel společnosti Linde MH, a dodává, že již dnes má firma připravený plán na navýšení kapacity na 1500 kusů ročně.

Bílovice mají know-how

Důvodů, proč si společnost Linde vybrala pro své dosud největší repasní centrum v Evropě proslulý vinařský kraj, je několik. „Je to výhodná lokalita uprostřed Evropy. Za rohem je Rakousko, Německo, Slovensko, Polsko i Maďarsko. Navíc je tu skvělý tým, který má díky dlouholeté praxi to správné know-how,“ dodává Christophe Lautray s tím, že díky novým technologiím, které v Bílovicích nasadili, dosahuj závod rekordních časů při opravách vozíků.

Repasní centrum je například vybavené moderním bateriovým centrem, kde dochází k automatické regeneraci akumulátorů do elektrických vozíků, anebo čtyřmi lakovnami s vysoušením, které podstatně zkracují dobu schnutí opravených částí šasi.

I téměř odepsané vozíky lze opravit, aby byly jako nové.

Největší zefektivnění procesu repasí přineslo nasazení automatických tryskacích boxů pro odstraňování starých laků. Například malé ručně vedené vozíky dříve technici zbavovali laku broušením až čtyři hodiny. Nyní mohou celý vozík dát do speciálního tryskacího boxu a ten starý lak odstraní do deseti minut.

Další tři repasní centra jsou na cestě

Další inovací je nasazení nového systému sledování. „Nov je každý vozík opatřený magnetickým štítkem s čárovým kódem. Každý operátor pak při práci naskenuje vozík a zároveň operaci, kterou na vozíku dělá. Zpětně tak víme, co jsme na vozíku dělali, jak dlouho jsme to dělali, dokážeme lépe plánovat, zjišťovat kde máme úzká místa a na jakou část procesu se máme zaměřit,“ vyjmenovává výhody Josef Slimáček, vedoucí centra ve Velkých Bílovicích.

Díky těmto opatřením nyní dosahuje repasní centrum podstatně kratších dodacích lhůt. Od příjmu vozíku po jeho dodání zákazníkům běžně uběhnou čtyři týdny. Samotná repase ale obecně trvá pět až deset pracovních dnů. Některé ručně vedené vozíky mohou být hotové již za tři dny.

Zkušenosti a nastavení procesů v opravě chce nyní Linde zužitkovat i na dalších pobočkách ve světě. „Otevření centra v Bílovicích je milník, ale rozhodně tím cesta Linde v oblasti repasí nekončí. Budeme otevírat další regionální centra ve Španělsku, Skandinávii a Velké Británii,“ uzavírá Christophe Lautray.

Autoři: Vojtěch Kolář