Lidl v Česku spustil svůj e-shop, zatím jej však testují pouze zaměstnanci.
Lidl v Česku spustil svůj e-shop, zatím jej však testují pouze zaměstnanci.
autor: HN - Ludvík Hradilek

Na vzorku téměř 10 tisíc svých zaměstnanců si obchodní řetězec Lidl od pondělí zkouší provoz internetového obchodu, který brzy zpřístupní veřejnosti. Přesné datum oficiálního spuštění e-shopu lidl-shop.cz zatím společnost neoznámila. Firma už dlouho hovoří o podzimu tohoto roku.

"Lidl-shop.cz je teprve čtvrtým e-shopem Lidlu a prvním ve střední a východní Evropě," píše se v tiskovém prohlášení řetězce.

V rámci internetového obchodu však bude firma zatím prodávat jen spotřební zboží nabízené i v kamenných prodejnách. "Internetový obchod s potravinami aktuálně neplánujeme," řekla ČTK mluvčí Zuzana Holá.

"Znamená to novou etapu v rozvoji Lidlu nejen v České republice. Pevně věřím, že zátěžová zkouška v podobě 9500 zaměstnanců a jejich nejbližších pořádně otestuje všechny systémy jak na straně e-shopu, tak v našem logistickém centru," uvedl generální ředitel společnosti Lidl Česká republika Pavel Stratil. 

Pro svou expanzi do světa on-line nakupování vybudoval Lidl u Plzně už loni logistické centrum s plochou 44 tisíc metrů čtverečních, které zahájilo provoz koncem loňského roku. Dosud se z něj expedovaly on-line objednávky zákazníkům do Německa, Belgie a Nizozemska. Nyní přibude i Česko. 

Firma uvádí, že v distribučním centru skladuje 19 tisíc druhů zboží. Více než tisíc zaměstnanců zde pracuje ve třech směnách sedm dní v týdnu. Centrum nyní vyskladňuje průměrně 500 000 kusů zboží týdně, do budoucna počítá až s milionem kusů týdně. 

Lidl je mezi velkými obchodníky dalším, kdo se do podobného projektu v Česku pouští. Už několik let rozvoz nákupů nabízí Tesco a testuje ho i Globus, nabízí ale zatím jen víno. Zároveň se postupně vyprofilovali specializovaní on-line prodejci potravin jako Rohlik.cz nebo Kosik.cz, který se nedávno spojil s e-shopem Kolonial.cz. On-line nakupování má být do budoucna stále podstatnější. Zatím se odhaduje, že potraviny přes internet občas nakupuje až 10 procent Čechů.

Vzhled e-shopu

Autoři: Michal Šenk, rn