Od dob, kdy průmyslové parky tvořily oprýskané budovy, zrezlé konstrukce a děravé cesty, se změnilo mnohé. Tradiční areály dřív fungovaly jen pro výrobní a distribuční účely, dnes však mají i řadu jiných využití.

"Mění se struktura zaměstnanců v logistických parcích a typ jejich práce. Zejména u výstavby na míru sledujeme trend, kdy maloobchodní značky do logistických center umísťují nejen své sklady, ale i administrativu. Tomu se pak musí přizpůsobit architektura, konstrukce i infrastruktura. Například součástí administrativního zázemí v logistickém parku P3 Prague D8 pro zaměstnance VF Corporation je prostorově velkoryse pojaté školicí centrum pro 100 lidí nebo moderní kantýna s plánovanou provozní kapacitou až 1000 jídel denně," popisuje Tomáš Míček, ředitel P3 pro Českou republiku.

Stále více firem také klade důraz na výzkum a vývoj, takže vyžadují kvalitnější prostory, zdůrazňuje Petr Kovařík, commercial officer společnosti VGP. Rovněž se v logistických areálech více objevují maloobchodní koncepty jako výdejny, showroomy a zkušební centra firem k předvádění výrobků obchodním partnerům a klientům.

"Obecně pak lze také hovořit o postupném růstu rozlohy budov, s ohledem na vyšší efektivitu řízení skladových procesů pokročilejšími IT systémy," charakterizuje trh Martin Šumera, head of industrial 108 Agency.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?