Na počátku každého úspěšného obalového řešení je kalkulace, která musí zhodnotit, zda se pro daný úkol vyplatí investovat do vratného systému či zda bude firma využívat jednorázové obaly. Kalkulace zahrnuje řadu proměnných, například vzdálenost cílové destinace, čas strávený na cestě, cenu dopravy, ale také množství zasílaného zboží a rychlost obrátky.

V případě, že firma potřebuje více obalů, také stojí za úvahu, zda nelze použít jeden univerzální vratný obal pro více druhů zboží. Důležitým faktorem je ale také doba trvání projektu. Čím je kratší, tím méně výhodná může investice do vratných obalů být. U vratných obalů je také potřeba počítat se složitější logistikou a vyššími náklady na pořízení, přepravu, skladování a mytí.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?