Společnost Košík.cz dokončuje jednání o vstupu do skupiny Mall Group. Do ní patří vedle Mall.cz a Czc.cz i několik dalších on-line obchodů včetně e-shopu s potravinami Koloniál.cz. S tím by se podle zdroje blízkého jednání o akvizici měl Košík propojit a sdílet logistické kapacity. Postupně by pak měl Koloniál přejít pod značku Košík.

To naznačila v tiskové zprávě i společnost Mall. „V portfoliu Mall Group už on-line prodej potravin funguje pod hlavičkou Kolonial.cz. Vedení skupiny možnost akvizice potvrzuje: ,Při budování naší skupiny e-shopů se osvědčilo, když jsme růst podpořili vhodnou akvizicí, a Košík.cz má ze všech hráčů na trhu největší potenciál. Jeho začleněním do skupiny vznikne služba, která se může stát lídrem trhu,‘ říká Jan Jírovec, zodpovědný v Mall Group za segment on-line potravin.“

Mall v jedné verzi tiskové zprávy také uvedl, že načasování akvizice je ideální, protože jednička na trhu on-line prodeje potravin v Česku Rohlík.cz má finanční problémy.

Proti tomu se ohradil šéf a zakladatel Rohlíku Tomáš Čupr, který na Twitteru uvedl, že i po březnových problémech s pracovní silou je firma v dobré finanční formě. Podle něj jde o konkurenční boj a reakci na článek, který má vyjít v časopisu Forbes Next.

Podle informací lidí z branže se se ziskovostí zatím potýká řada e-shopů s potravinami.

Čupr také napsal, že Rohlík brzy oznámí spuštění rychlého doručení do 45 minut a že chystá expanzi do dalších evropských zemí. Rohlík podle Čupra vyřídil v květnu 150 tisíc objednávek a Koloniál a Košíkem zůstanou i po spojení trojkou na trhu. (Podle vyjádření firem v dubnu na konferenci Zóna Logistika rozvážel Rohlík průměrně denně 4000 objednávek, Tesco 3000, Košík 1400 a Koloniál 500.)

Mall Group zase plánuje vytvořit s Košíkem synergie, které přinesou rozšiřování sortimentu včetně nepotravinářského zboží až do počtu 19 tisíc položek. 

„Mám radost, že se Košíku podařilo během loňského roku rozšířit online služby nákupu a doručení potravin na více než 60 procent obyvatel ČR. Vstup nového partnera je dalším logickým krokem, který potvrzuje celkové pozitivní směřování Košíku,“ uvedl šéf Košík.cz Jakub Šulta. Spojení má podle něj také urychlit automatizaci skladu a umožní i stavbu nového, který bude obsluhovat Moravu.

Skupina Mall, která provozuje e-shopy v šesti zemích a její obrat loni překročil 16 miliard korun, by po dokončení akvizice měla v Košíku držet i manažerskou kontrolu s podporou dosavadních partnerů v podobě skupiny PPF a Daniela Křetínského s Patrikem Tkáčem.

Související