Nová strategie železničního dopravce počítá s postupným snižováním závislosti na přepravách uhlí a dalších tuhých paliv a hledání nových zakázek v přepravách chemie, automotive, agro a intermodal. „V rámci přeprav automotive zaznamenáváme meziročně téměř trojnásobný nárůst objemu přeprav,“ uvádí Arkadiusz Olewnik a dodává, že se firma chce také více zaměřit na kombinovanou dopravu. Právě s kombinovanou dopravou má firma poměrně dost zkušeností díky pravidelným spojením s přístavy v Jaderském a Severním moři.

Co se týká automobilového průmyslu, již více než rok AWT realizuje železniční přepravu automobilů z Trnavy a Kolína, stejně jako řadu jiných tranzitních přeprav nejen přes Českou republiku. Mezi nově realizované zakázky patří přeprava automobilů z Tych do Gyoru, kterou skupina AWT realizovala ve spolupráci se svou mateřskou společností PKP CARGO. Během přepravy byla využita jedna lokomotiva, která náklad přepravila přes tři evropské státy. Využito bylo také střežené kolejiště vlečky v terminálu Paskov, které slouží pro bezpečné odstavování souprav. Díky tomu mohl zákazník lépe optimalizovat přístavby na čas pro nakládku a vykládku.

Terminál Paskov je jedním z významných otevřených intermodálních překladišť v České republice. Díky své poloze v srdci Evropy, která umožňuje snadné a rychlé napojení do důležitých evropských přístavů a terminálů jako jsou Hamburg, Rotterdam, Bremerhaven, Koper, Trieste či české terminály v Mělníku a Lovosicích, představuje pro AWT velkou konkurenční výhodu. Terminál se navíc nachází v těsné blízkosti dálnice a má kolejové napojení na celostátní železniční síť, díky čemuž představuje důležitý překládkový uzel právě pro oblast automobilového průmyslu.

„U intermodálních přeprav a přeprav automotive můžeme plně využit potenciálu našeho nezávislého terminálu v Paskově, který plánujeme do konce roku 2020 zmodernizovat a rozšířit téměř na dvojnásobek. Naší vizí je aby se Terminál Paskov stal hlavním logistickým centrem jižní části logistického trojúhelníku Balt – Jadran – Severní moře,” porzrazuje Viktor Bystrian, obchodní ředitel skupiny AWT.

I díky zkušenostem s přepravou automobilů se nabízí využití rozsáhle vlečky Paskov i po ukončení těžby v Dole Paskov, a to nejen pro intermodální přepravy, ale také pro odstavení naložených vlaků v prostoru, který je střežen dvacet čtyři hodin denně. Běžné železniční stanice tuto službu nenabízí a odstavení naloženého vlaku tak pro zákazníky představuje velké riziko. Zákazníci společnosti by si tak dle svých potřeb mohli plánovat finální doručení vlaků na nakládku a vykládku.

Související