Zpoždění či poškození přepravované zásilky jsou nepříjemné události, které mohou na straně zákazníka přinést řadu komplikací, například v podobě zastavení výroby, ušlých zisků či dalších nákladů spojených s druhotným doručením. Další, mnohdy i větší porci starostí však může firmě přinést vyjednávání se zasílatelem, dopravci a pojišťovnou o určení odpovědnosti za vzniklou škodu.

Očekávání firem jsou právě s ohledem na obecně zažitou odpovědnost dopravce za přepravované zboží často nereálně vysoká a kvůli chybám v komunikaci, administrativě a neznalosti pravidel odpovědnosti v jednotlivých typech dopravy může veškerá tíže škodní události skončit na bedrech zákazníka.

"Poměr škod vůči počtu přepravených zásilek se nesnižuje. Malých škod, kdy je zjištěn poškozený obal s neznámým důsledkem pro zboží, dokonce přibývá," vysvětluje Petr Rožek, šéf Svazu spedice a logistiky ČR. Této situace jsou si dopravci vědomi, a valná část z nich proto investuje nemalé peníze do zkvalitňování svých služeb, školení zaměstnanců či vypracování přesných manuálů pro případ škody.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?