V současnosti se podle Spolkového statistického úřadu přepravují čtyři pětiny nákladu v Německu po silnici. Do roku 2030 se přitom očekává nárůst nákladní přepravy až o 40 procent, což by neúměrně zatížilo dálniční infrastrukturu. Řešením by bylo přesunout více přepravy na železnici. To si ale řada odborníků neumí představit, protože současná železnice není pro většinu nákladních přeprav dostatečně flexibilní.

Flexibilní vlak pro menší zásilky

Centrum DLR proto představilo návrh nového vlaku, který by lépe vyhovoval potřebám nákladní přepravy v blízké budoucnosti. Nákladní vlaková jednotka s označením NGT Cargo (Next Generation Train) bude řízena kombinovaně, tedy standardně i autonomně, a jednotlivé vozy se budou sestavovat do souprav automaticky, díky čemuž se sníží počet potřebného personálu.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?