Nová doba, host vyhazuje vrchního. Tak zní populární věta z filmu Dědictví aneb Kurvahošigutntág, který symbolizoval společenské a ekonomické změny po rozpadu komunistické Evropy. V logistice se sice tak výrazný přerod neděje, nicméně vstup takzvaných 3PL firem čím dál hlouběji do výrobních procesů jejich zákazníků je zajímavým trendem, který ilustruje komplikovanější výměnu rolí na tomto poli.

Logistické firmy celkem běžně pro své klienty zajišťují balení výrobků, polep různými etiketami a kompletaci akčních balíčků, někdy i lepení kolků nebo žehlení. A dělají to velice ochotně, protože se jedná o takzvané služby s přidanou hodnotou, za které si účtují vyšší poplatky než za klasické skladové služby. Takový servis si objednávají především obchodní společnosti.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?