Před čtyřmi lety jsme se potkali tady na veletrhu Transport Logistic v Mnichově. Jak se od té doby změnil Dachser a jak se změnila logistika?

Doufám, že Dachser se nezměnil, ale logistický průmysl se trochu víc zprofesionalizoval. Firmy jsou dnes zvyklé dodávat zboží kamkoliv, lidé zase nakupovat kdekoliv a užívají si, že mají mnoho možností, že existuje mnoho různých značek. Toto se projevuje stále více. Proto je velkým tématem to, že potřebujeme další digitalizaci, potřebujeme přístup na trhy Dálného východu atd.

Naším nejdůležitějším trhem je Evropa, kde se snažíme náš systém stále více propojovat. Nejdůležitější součástí tohoto procesu z posledních let byla akvizice španělské společnosti Azkar v roce 2013, kterou jsme nyní plně integrovali do sítě Dachseru.

Před čtyřmi roky jste si stěžoval na vzrůstající regulaci evropského trhu, která komplikuje logistické procesy. Je to nyní lepší?

Stále je to tu a stále si na to stěžuji. Například jde o celou tu byrokracii kolem zavádění zákonů o minimální mzdě. Německo se tím izoluje. Máme české kolegy, kteří jezdí do Německa, ale také existuje mnoho německých řidičů, kteří jezdí do Česka. Musíme plně dokázat, že jsme uzavřeli s řidičem naprosto každého kamionu kontrakt, který odpovídá německým pravidlům. To není v pořádku. Navíc nás teď následují další země - Rakousko, Francie atd.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?