Cílem implementace SAPu bylo zajistit sběr a zpracování informací na jednom místě, tedy nahradit několik stávajících systémů. Jako jednotná platforma byla vybrána předdefinovaná šablona podnikového systému s pojmenováním SappyCar od společnosti Aimtec. Toto řešení vychází z požadavků dodavatelů automobilového průmyslu, ovšem s možností přizpůsobení specifickým procesům v dané firmě.

EDI v oblacích

SappyCar dává firmě k dispozici pokročilé funkce v řízení a plánování výroby, skladu, interní i zákaznické logistiky, v oblasti prodeje, financí, controllingu, reportingu, majetku a účetnictví. Elektronická výměna dat s dodavateli a zákazníky je tu například zajištěna pomocí integrace s nástrojem ClouEDI, který umožňuje sdílení dokladů prostřednictvím cloudu.

Výhoda ClouEDI spočívá především v tom, že elektronická výměna dat je poskytována formou služby a DAIHO Schenk se nemusí starat o infrastrukturu a vynakládat žádné dodatečné náklady na interní informační technologie.

Řešení podporuje veškeré standardy v EDI, včetně komunikace ve formátu VDA, EDIFACT, komunikaci se zákazníky i dodavateli, dlouhodobé a krátkodobé odvolávky, elektronický dodací list ASN a elektronické faktury včetně selfbillingu. Mezi zákazníky, se kterými DAIHO Schenk takto komunikuje, patří například BMW, Daimler, Yanfeng, Mahle Behr, Fehrer, Bosch nebo Miele.

S nasazením systému nyní Daiho Schenk svá výrobní a logistická data soustřeďuje v jednom informačním systému. Informace na jednom místě poskytují společnosti podporu při plánování nákupu, sledování a řízení rozpracované výroby a finálních výrobků. Společnost tak má k dispozici integrovaný finanční, účetní, reportingový a controllingový systém s možností sledovat ziskovost projektů, produktů a zákazníků, nákladovost a další parametry.

Související