Automobilka Volvo, která patří pod čínskou firmu Geely, začala využívat pro přepravu vozů z Číny do Evropy místo námořní přepravy železnici. Důvodem jsou především kratší přepravní časy. Nové železniční spojení spadá do čínské iniciativy Nové hedvábné stezky.

Oproti přepravě po moři je přeprava po železnici téměř třikrát rychlejší. Zatímco kontejnerová loď pluje do Evropy přes měsíc, vlak to může zvládnout za 14 dní. Zákazníci automobilky tak mohou objednaná auta dostat dříve.

Vedle kratších časů doručení má železnice další výhodu v podobě menšího dopadu na životní prostředí. Emise CO2 jsou u železnice na stejných vzdálenostech o třetinu nižší. K tomu je třeba ještě navíc připočítat fakt, že trasa z Číny do Evropy je po zemi podstatně kratší než po moři.

Továrna v Ta-čching aktuálně vlakem vypravuje 120 vozů naložených ve speciálně navržených kontejnerech, do kterých se luxusní vozy s větší karoserií vejdou. V Každém z kontejnerů jsou poskládané tři vozy pod různými úhly tak, aby byl co nejlépe využitý nákladní prostor. Pevná fixace pak zajišťuje, že se vozům během náročné přepravy nic nestane. První luxusní sedany dorazily bezpečně do distribučního centra v Zeebrugge v Belgii poslední den v květnu.

Z čínského závodu společnosti Volvo v Ta-čching zatím vyjíždějí pouze luxusní verze sedanů S90, automobilka ale plánuje, že zde bude montovat všechny modely S90 pro export do celého světa. Projekt zároveň ukazuje, jak se Čína zbavuje stigmatu výrobce levného zboží, a začíná se orientovat na prémiové zboží. Právě proto pro ni má takový význam Nová hedvábná stezka, která zrychlí napojení na bohaté evropské trhy.

Výroba vozů Volvo v továrně Ta-čching