Vozík EKX 410/412 je stejně jako větší modelová řada vybaven synchronními reluktančními motory, které dosahují účinnosti až 95 procent. Díky tomu spadají do třídy efektivity IE4 podobně jako nejmodernější elektromobily. Výsledkem jsou značné finanční úspory během provozu vozíku, ale také delší doby nasazení bez nutnosti dobíjení, nebo výměny baterie.

Jungheinrich k těmto strojům nabízí garanci „2Shifts-1Charge“, což je smluvní zaručení, že vozík vydrží dvě směny plného nasazení bez nutnosti dobíjení, či výměny baterie.

Rozmanitost potenciálních nasazení neustále roste a Jungheinrich proto vyvíjí nové vozíky jako modulární stavebnice, díky čemuž si každá firma dokáže nakonfigurovat stroj podle svých požadavků. Díky různým typům zdvihů, doplňků a výkonnostních paketů nabízí nová generace vozíku EKX 410/412 až 5 milionů teoretických konfigurací.

Stroje mohou být vybaveny i moderními asistenční systémy, jako například skladovou navigací, díky které je možné dále navýšit výkon překládky až o 25 procent. Hlavní inovací ale je, že s třetí generací dochází k nárůstu maximální nosnosti o 200 kilogramů. Vozík je tak nově k dispozici ve dvou základních variantách EKX 410 s nosností 1000 kilogramů a EKX 412 s nosností 1200 kilogramů.

Související