Nejen čokolády a cukrovinky, ale i kávu, cereálie, dětskou výživu a další potraviny skladuje Nestlé v novém centrálním skladu poblíž Jiren. Novou velkokapacitní halu s rozlohou 39 tisíc metrů čtverečních tu postavil developer P3 na míru pro společnost FM Logistic. Ta v této budově zatím využívá 15 tisíc metrů čtverečních skladové plochy pro aktivity společnosti Nestlé a dalších 5000 metrů má připravených pro expanzi.
Sklad vyhrazený pro Nestlé pojme na 23 tisíc palet výrobků a rozdělený je na dvě části. Zhruba třetinu zabírá chlazená část s monitorovanou teplotou 16 stupňů Celsia, kde se skladují čokolády a cukrovinky. Náklady na vytápění a chlazení pomáhá šetřit zesílení fasádních panelů a izolované nakládací a vykládací můstky a rampy. Sklad také šetří výdaje na elektřinu díky systémově řízenému LED osvětlení.
Zbylé dvě třetiny pronajatých prostor jsou běžný regálový sklad, ovšem s variabilní konfigurací pater. V některých případech mají regály až devět pater, běžněji jich je ale i osm, sedm anebo šest. Konfigurace výšky pater je běžně na 1,3 metru, přičemž některá jsou připravená i na dvojité stohování.
Protože má Nestlé v portfoliu okolo 1200 produktů, byl také jedním z požadavků dostatek místa na nejnižší úrovni skladu pro vychystávání. Na zemi tak je okolo 1400 paletových míst. "Pracovníci skladu denně připraví pro distribuci průměrně dva tisíce celopalet. K tomu navíc vychystávají až 25 tisíc kartonů na heterogenních paletách. Dělá to tým více než 50 lidí na tři směny pět dní v týdnu," uvádí Luboš Štryncl, manažer skladu z FM Logistic.
Stěhování distribuci nenarušilo
Optimalizaci skladu řídí FM Logistic vlastním WMS systémem. Algoritmus se musí popasovat s celou řadou parametrů, bere v potaz ABC analýzu jak pro vychystávání, tak pro celé palety. Problémem je ale pro automatický systém špička. "Aby se sklad mohl dobře řídit, je potřeba dostatek volných pozic. V případě špičky tak jsou analýzy k ničemu a paletu musíte uložit tam, kde je zrovna místo," dodává Luboš Štryncl.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111