Vyšší úspora paliva je mimo jiné výsledkem inovované poháněcí soustavy, která stojí na zlepšení interakce mezi motorem, systémem dodatečné úpravy výfukových plynů, převodovkou a zadní nápravou. Vyšší tepelné účinnosti dosáhli designéři díky novému systému spalování.

„Nové modely CF a XF ještě rozšiřují současnou vynikající spolehlivost, hospodárnost a pohodlí řidiče našich současných vozidel. V rámci naší filozofie DAF Transport Efficiency jsme opět podnikli významné kroky k dalšímu zvyšování efektivity vozidel díky nabídce nejnižších provozních nákladů a maximální provozuschopnosti pro naše zákazníky,“ uvedl na tiskové konferenci Preston Feight, prezident společnosti DAF Trucks.

Nejnovější generace automatizovaných převodovek TraXon je u vozidel nové modelové řady CF a XF s dvanáctistupňovými převody ve standardní výbavě, a v šestnáctistupňových verzích je na přání zákazníka. Snížení ztrát třením, řazení vyšších převodových stupňů při nižších otáčkách motoru a častější použití funkce EcoRoll přispívají k zajištění minimální spotřeby paliva, zatímco pohodlí řidiče je vyšší díky tichému a plynulému provozu a přesné a citlivé spojce.

Za účelem dosažení nejnižší možné spotřeby paliva se zlepšila aerodynamika vozidla, a to díky nové sluneční cloně pro modely CF a XF. Kromě toho je nový DAF XF vybaven nově tvarovanými blatníky a deflektory pro lepší proudění vzduchu. Za tímto účelem byla změněna i mřížka chladiče a zlepšilo se i obtékání vzduchu kolem motorového prostoru.

Díky novým kompaktním jednotkám a optimalizaci hmotnosti motoru a podvozku, se hmotnost vozidel nové modelové řady CF a XF celkově snížila o 100 kilogramů – to znamená přímé zvýšení užitného zatížení o 100 kilogramů nebo nižší spotřebu paliva.

Výroba nových modelů CF a XF začne letos v létě v konfiguracích 4 × 2, jako tahače 6 ×2 FTG s vodicí řízenou nápravou a ve verzi FTP s vodicí nápravou s osmnáctipalcovými koly. Dále jako podvozky pro montáž nástaveb 6 × 2 s jednoduchou vlečenou nápravou. Další verze budou následovat na podzim.

Související