Tatra již na rozšíření svého vývojového centra získala z operačního programu 18 milionů korun, které použila na vybavení zkušebny vozidel a prototypové dílny. Nyní chce získat finance na zvýšení kapacity centra, rozjetí spolupráce s vysokými školami a snížení závislosti na externích dodavatelích, což povede k nižším nákladům.

Celková investice se bude pohybovat okolo 131 milionů korun. Jejím výsledkem má být originální vzduchem chlazený motor, jenž bude splňovat emisní normu Euro 6. Vzduchem chlazený motor má nesporné výhody zejména pro užití v náročných terénních a klimatických podmínkách, a to konstrukční jednoduchost, spolehlivost a díky tomu méně nákladný provoz. To jsou charakteristiky, které oceňují především hasiči, záchranáři, vojáci a další specializovaní uživatelé, pro které je tento typ motoru určen v první řadě.

„Díky evropským dotacím pro podnikatele se společnost TATRA TRUCKS může posouvat z kategorie medium-tech podniků mezi podniky s high-tech projekty. Tato skutečnost navíc nahrává spolupráci se špičkovými českými odborníky, pro něž jsou vytvářena dobře placená pracovní místa,“ říká generální ředitel Tatry Radek Strouhal.

Tři projekty již jsou nastartované

Tatra již v současnosti pracuje na třech projektech, na které získává dotace z operačního programu. Dva se týkají vývoje jednoduchých, odolných a z hlediska výroby rentabilních kabin. Cílem třetího projektu je vývoj nové generace náprav.

V minulém roce společnost Tatra Trucks meziročně zvýšila počet prodaných vozů o více než 50 procent na 1326 vozidel a přijala přes 350 nových zaměstnanců.

Související