Automatizované tahače společnost Still představila již před rokem na veletrhu CeMat, ale až nyní ve Stuttgartu ukázala řešení, které přenáší automatizaci na všechna stanoviště materiálového toku.

Řešení počítá s nasazením automatizovaného vysokozdvižného vozíku pro vyskladňování palet a jejich položení na překládací stanoviště. Ta jsou vybavená válečkovou drahou a po příjezdu automatizovaného tahače automaticky přesunou paletu na jeden z připojených rámů v soupravě. Plná souprava pak zastavuje u jednotlivých pracovišť výrobní linky a automatizované E-rámy připojené za tahačem překládají palety s materiálem na předávací stanice.

Automatizované překládání umožňují E-rámy vybavené dopravníkovou technikou v podobě dvou elektricky poháněných válečkových drah. Pro vyložení nebo naložení břemene najede tahač s rámem před předávací stanici, kde senzory zajistí vyrovnání výškové úrovně a umožní tak přeložení palety.

Automatizovaný E-rám s předávací stanicí lze využívat i s manuálně ovládaným tahačem k nakládání a vykládání velmi těžkých břemen. Při manuálním odjímání palet z vagonů tažné soupravy je hmotnost břemene kvůli bezpečnosti pracovníků limitována na 500 kilogramů. Na automatizovaném E-rámu je možné mít břemeno až o hmotnosti 1,5 tuny.

„S inovativním řešením inteligentní tažné soupravy můžeme vytvořit zcela automatizovaný materiálový tok až k výrobnímu pásu a zajistit tak taktované zásobování výrobních linek ještě chytřeji a ekonomičtěji,“ uvedl na LogiMatu Herbert Fischer, Head of Business segmentu Tugger Train ve společnosti Still.

Představení konceptu tažné soupravy Still LiftCarrier

Související