Speciální most by měl být v provozu již v příštím roce.
Speciální most by měl být v provozu již v příštím roce.
autor: Budějovický Budvar

Kněžskodvorskou ulici v Českých Budějovicích již dnes překlenuje první část konstrukce speciálního tubusu technologického mostu, kterým by již v příštím roce měly proudit tisíce lahví piva do nového logistického centra.

Most propojí stáčírny lahví a plechovek s plně automatizovaným regálovým skladem o kapacitě 20 tisíc paletových míst. Stavba skladu byla zahájena loni na podzim a dokončena by měla být v únoru příštího roku. Díky moderním intralogistickým technologiím tak pivovar především zrychlí vychystávání objednávek zákazníků.

„Závěsná jednokolejnicová dráha bude přepravovat více než dva tisíce lahví piva za minutu. V opačném směru budou ke stáčírnám lahví proudit palety s prázdnými obaly,“ uvádí Adam Brož, sládek Budějovického Budvaru.

V současnosti Budvar ještě stále přepravuje hotové pivo i obaly mezi dvěma areály pivovaru neefektivně pomocí nákladních aut, což generuje velké množství manuální práce. Most se závěsnou kolejnicovou drahou by měl eliminovat zbytečné překládání.

Kapacitu chce pivovar zvýšit o pětinu

Dopravní systém dodá společnost SSI Schäfer. Půjde o v Čechách málo rozšířené řešení pomocí jednokolejnicové závěsné dráhy, kdy je přepravované zboží na paletách přemisťováno pomocí speciálních zavěšených vozíků s vlastním pohonem, které se pohybují automaticky po předem dané uzavřené smyčce.

Pivovar poprvé atakoval horní hranici svých výrobních a logistických kapacit v roce 2015, kdy objem prodaného piva dosáhl hranice 1,6 milionů hektolitrů. Aktuálně realizované investice ve výši 2 miliard korun by měly kapacitu zvýšit na 2 miliony hektolitrů. Vedle rozšíření výrobních a skladových kapacit jsou investice zaměřené i na inovace v distribuční logistice pivovaru.

Autoři: Kov