Tahače Scania v barvách DHL budou nejčastěji přepravovat drogerii z Vídně do polské Ratiboře.
Tahače Scania v barvách DHL budou nejčastěji přepravovat drogerii z Vídně do polské Ratiboře.
autor: DHL Supply Chain

Mezi rozhodujícími vlivy byl také podobným přístup obou společností k udržitelné logistice. Scania dlouhodobě vyvíjí program Scania Ecolution a DHL zase svou strategii GoGreen. „Ecolution funguje jako platforma, jak komunikovat s řidiči nejenom ve vztahu k spotřebě, ale především k používání vozidla. To vede k omezení zamezit nesprávného řízení vozidla a snižuje servisní výdaje,“ uvádí Marián Černoch, obchodní ředitel Scania Czech Republic.


„Ecolution je jeden z důvodů, který v rámci výběrového řízení hrál roli,“ potvrzuje Martin Ćmiel, ředitel transportu DHL Supply Chain, a dodává: „Jdeme po spotřebě a po snížení uhlíkové stopy, proto vozidla mají nejen pneumatiky v souladu s tímto programem, ale navíc i mezinápravové spoilery, které zlepšují proudění vzduchu.“ Řidiči také v rámci sledování jízdního chování dostanou zpětnou vazbu, která povede k bezpečnější jízdě.


Výběr na základě ostrého nasazení


Společnost DHL měla v rámci výběrového řízení od různých dodavatelů zapůjčené tahače, které prošly zátěžovým testem. „Vybrali jsme pravidelnou práci, kterou jezdíme plně naloženi a srovnávali jsme na stejném úseku za časové období dvou týdnů. Hodnotili jsme s největším důrazem na spotřebu, ale ve výběrovém řízení jsme zohledňovali i další parametry, například jak blízko je položený servis našim hlavním tahům a jak často musíme do servisu,“ dodává Martin Ćmiel.

Tahače Scania si česká pobočka DHL vybrala navzdory globálním preferencím koncernu. Vedle samotného zátěžového testu výběru pomohly i pozitivní reference od dopravních firem na českém trhu.


Tahače v korporátních barvách DHL pohání dieselový šestiválcový řadový motor Scania s objemem 13 litrů, splňující emisní normu Euro 6. Disponují automatickou spojkou, převodovkou Opticruise s retardérem a nezávislou klimatizací. Vozidla jsou určena pro přepravu spotřebního zboží, podílet se budou na přepravě drogerie z výroby ve Vídni do skladů v polské Ratiboři. DHL v regionu operuje především v rámci území čtyř zemí – Česka, Slovenska, Rakouska a Maďarska.

Autoři: Kov