Doručení zásilky do DHL Lockeru si mohou zákazníci expresní firmy objednat v aplikaci ODD (On Demand Delivery), která mimo jiné umožňuje i změnu místa a času doručení. „Doručování prostřednictvím DHL Locker nás posouvá o další krok blíže potřebám našich klientů, kteří již nemusí čekat na příjezd kurýra, ale naopak si sami zvolí čas vyzvednutí zásilky, který jim nejvíce vyhovuje,“ popisuje službu Luděk Drnec, obchodní ředitel firmy pro Českou republiku a centrální Evropu.

Cílem implementace balíkomatů je také dosažení vyšší efektivity doručování a snížení počtu neúspěšných pokusů o doručení. Kurýr, který nezastihne adresáta na cílové adrese, nově může zásilku dát do úložného boxu a klient obdrží SMS zprávu s automaticky vygenerovaným unikátní kódem pro vyzvednutí.

DHL LockerPrvní Locker je vybaven 21 úložnými schránkami ve třech různých velikostech, kdy do té největší se vejde zásilka o rozměrech až 40x40x60 cm a hmotnosti do 20 kilogramů. Zásilka může být uložena v boxu maximálně jeden týden, přičemž každý den zákazník obdrží SMS zprávu s připomínkou. „Do DHL Lockeru si může zákazník přesměrovat jen zásilku, která je již zaplacená a není na ní žádný celní dluh ani jiný poplatek,“ upozorňuje Pavel Šmejkal, ředitel Network Operations DHL Express pro Českou republiku.

V rámci pilotního projektu bylo pro umístění boxu zvoleno Atrium Flora na pražských Vinohradech, a to nejen kvůli snadné dostupnosti autem či MHD, ale také vzhledem k dlouhé otevírací době, po kterou je balíkomat přístupný. Zásilku si tak mohou klienti expresní firmy vyzvednout ve všední dny i o víkendu od sedmi hodin ráno až do půlnoci. První zásilka byla prostřednictvím úložného boxu Locker doručena v pondělí.

Své balíkomaty provozuje v Česku také e-shop Alza. Další síť pak má polská firma InPost, přičemž doručování do nich zajišťuje společnost InTime. Balíkomaty zkoušela i Česká pošta, podle posledních informací je ale do plného provozu nenasadí.

Související