Paletové nízkozdvižné vozíky se stojícím řidičem jsou nepostradatelnými pomocníky při interních manipulacích nebo při nakládání a vykládání nákladních aut. Společnost Linde MH proto v tomto segmentu vyvinula novou řadu produktů se zaměřením na nižší spotřebu a usnadnění práce operátorů techniky.

Dvě varianty stání

První z nové řady produktů jsou vozíky Linde T14, T20 a T25. Verze s vyššími nosnostmi pak nabízí ve dvou variantách. U verze „S“ je pozice řidiče umístěna pod úhlem 90° ke směru jízdy, což zaručuje dobrý výhled v obou jízdních směrech a do okolí vozíku. U verze „SF“ stojí řidič čelně ke směru jízdy a má dobrý výhled na náklad před sebou. Variantu SF výrobce doporučuje pro nakládku a vykládku aut. Konstrukce vozíku je totiž vyvinuta tak, aby se řidič nacházel uvnitř obrysů vozíku a byl tak co nejlépe chráněn.

Dohromady nabízí nyní Linde v tomto segmentu sedm modelů namísto tří předchozích. Všechny vozíky mají navíc šířku 770 mm, což znamená, že jsou o 20 mm užší než předchozí verze. Díky kompaktnější konstrukci tak ještě snadněji manévrují na ložných plochách kamionů nebo ve skladech s blokovým uložením palet.

Linde také nově nabízí dvojité vysokozdvižné vozíky Linde D12 S a D12 SF s obsluhou na vozíku, nosností 1,2 tuny a výškou zdvihu 2 124 milimetrů. Jde o první typy a další modely těchto nových sérií chce Linde uvést na trh v příštích měsících.

Přizpůsobitelné ovládání

Tak jako u jiných vozíků i u vývoje nové řady paletových vozíků Linde kladlo důraz na ergonomii. Celý prostor pro řidiče je odpružený, opěrka zad je polstrovaná a řidiči by tak měli méně podléhat únavě či pracovní neschopnosti.

Verze S jsou navíc vybaveny koncepcí ovládání pomocí páky Tip Control. Ta je vybavena kolébkovými přepínači, pomocí kterých mohou být funkce pojezdu a zdvihu ovládány krátkými pohyby palcem a ukazováku. Tyto spínače jsou také navrženy tak, aby mohly být spolehlivě ovládány i v rukavicích.

Uživatelé vozíku si také mohou uspořádat ovládací prvky v závislosti na svých preferencích. Volant řízení lze umístit na pravé straně a páku Tip Controlu na levé straně – nebo obráceně. Vše doplňuje velký barevný displej, který jasně indikuje všechny důležité provozní údaje.

Modely jsou vybaveny AC elektromotorem o výkonu 3 kW. Vozík s nosností 1,4 tuny může s nákladem dosahovat rychlosti až 8 kilometrů v hodině, těžší modely až 10 kilometrů v hodině. Všechny pak zvládají až patnáctiprocentní stoupání, a to i naložené. Vhodné jsou tak pro intenzivní nakládku nákladních automobilů anebo přepravu zboží na delší vzdálenosti. Při pojezdu se rychlost jízdy v zatáčkách automaticky snižuje v závislosti na úhlu řízení. Vozík je také možné nastavit do režimu Eco, který umožňuje úsporu až 12 procent energie.

Související