Balíkový přepravce zatím otestoval v ostrém provozu dodávku Nissan eNV 200 Maxi s úložným prostorem 8 metrů krychlových naloženou 45 těžkými balíky. „Elektromobil jsme testovali v nejnáročnějším období. Na Vysočině bylo ráno mínus 12 stupňů a o elektromobilech je známo, že jim větší mrazy nedělají dobře. Mohli jsme tedy vidět, jaké jsou limity současné nabízené techniky,“ uvádí Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Společnost se s dodavatelem aut domluvila, že v březnu otestuje i plnohodnotnou dodávku s větším úložným prostorem a větší dojezdovou vzdáleností, což jsou parametry, které jsou pro balíkovou přepravu klíčové.

Nasazením elektromobilů GLS navazuje na svůj ekologický program ThinkGreen, díky kterému již například provozuje dodávky na stlačený zemní plyn na lokálních i dálkových trasách. V zahraniční pak v centrech velkých měst, například Budapešti, Bruselu nebo Düsseldorfu, rozváží zásilky pomocí speciálně upravených elektrokol. Dvacet elektromobilů již firma provozuje v centru Milána.

„Je to první krok do nové epochy a jsme rádi, že našim zákazníkům budou zásilky rozvážet stále ve větší míře vozidla, které neprodukují žádné škodlivé emise,“ uzavírá Pavel Včela.

Související