Speciální vozík přizpůsobený potřebám segmentu e-commerce vyvinul poskytovatel logistiky FM Logistic ve spolupráci se společností Balea. Mobilní e-Shopeur by svým designem měl e-shopům přinést nejen úsporu času, ale i snížení chybovosti při vychystávání.

Vozík umožňuje současné vychystávání až 48 objednávek. Váhový systém zabudovaný v každé pozici pro zboží, doplněný o tradiční snímání pomocí skeneru a ručního snímače, zajišťuje co nejvyšší přesnost vychystávání.

Díky vícenásobné kontrole objednávky přímo při vychystávání odhaluje e-Shopeur případné chyby a snižuje tak počet reklamací a vratek. Podle testů vozík urychluje práci vychystávacích pracovníků, kteří díky němu každý den ušetří až dvě hodiny času.

Vozík je v rámci možností co nejvíce ergonomický. Díky nezávislému systému kol s ním může být pohybováno pouze jednou rukou. Vozík je navíc vybavený systémem pro sledovatelnost zboží ve skladu, takže vedoucí skladu má vždy přehled o tom, v jaké fázi vychystávání je konkrétní objednávka.

Rychlost a trojnásobná kontrola

E-Shopeur funguje v pěti krocích. Na základě objednávky přiřadí práci operátorovi, pro kterého je daný produkt a jeho skladová pozice nejblíže. Na dotykové obrazovce vozíku se objeví počet položek, které je z dané pozice potřeba vychystat. Zboží pak operátor ukládá do boxu označeného světelným signálem na bázi pick-to-light. Tento krok pak zkontroluje světelná závora a potvrdí jej váha.

FM Logistic již e-Shopeur používá na řadě poboček ve Francii, Polsku a Rusku. V letošním roce chce vychystávací vozík nabídnout svým zákazníkům z oblasti farmacie, kosmetiky, módy a dalším internetovým obchodům.

Související