E-shop má vlastní dopravní flotilu
E-shop má vlastní dopravní flotilu
autor: Exiteria

On-line prodej nábytku v Česku rychle roste. Nabízejí jej velcí prodejci jako Sconto či Asko nábytek, loni svůj e-shop otevřel i největší hráč na trhu prodeje nábytku a domácího vybavení, Ikea, i když jen v provizorní lokální verzi, letos v lednu pak Kika.

Významným hráčem na trhu s nábytkem se ve střední Evropě stává i e-shop MT-nabytek.cz, který patří společně s Mabyt.cz a dalšími on-line obchody pod společnost Exiteria. Ta začínala v roce 2011 jako drobný internetový prodejce. Obrat společnosti rostl meziročně o desítky procent. Jen za minulý rok e-shop zvýšil tržby o 200 milionů a překročil tak hranici jedné miliardy. 

Úspěchu nahrává všeobecný trend on-line prodeje, kdy lidé na internetu nakupují i zboží velkých rozměrů. „Nejčastěji prodávaným nábytkem za loňský rok byly sedací soupravy, skříně, obývací stěny a postele, které rozhodně nepatří mezi jednoduché zboží na přepravu," potvrdil trend mluvčí MT nábytku Vít Fišer.

Za vysokými čísly stojí i úspěšná expanze firmy do zahraničí. V roce 2012 spustil MT nábytek slovenskou verzi svého e-shopu. Vloni expandoval do Maďarska a uvažuje o dalších zemích. „Stěžejní pro nás nadále zůstává český trh, který tvoří přibližně 75 procent všech tržeb," uvedl Vít Fišer.

7

Klíčem k úspěchu a rychlému růstu byla zvládnutá logistika. „MT nábytek jako jeden z mála e-shopů v Česku disponuje vlastní autodopravou zahrnující 60 dodávek a 20 kamionů. Na konci minulého roku jsme otevřeli v okrese Praha-východ nové logistické centrum, které umožní efektivnější a rychlejší zpracování objednávek. Zboží se tak k našim zákazníkům dostane mnohem dříve," vysvětluje Vít Fišer. Centrum o celkové ploše 11 000 metrů čtverečních se nachází mezi dálnicí D10 a D11 nedaleko obce Jirny.

Kika chce miliardu v on-line

Prodeji nábytku po internetu se v Česku daří, podobně jako celému trhu e-commerce, který loni přesáhl na tržbách 100 miliard korun. On-line obchod proto spustil v Česku nedávno i řetězec Kika. Společnost tu nyní prezentuje 8000 výrobků, do budoucna se nabídka rozšíří na zhruba 20 000 položek nábytku a bytových doplňků. Kika byla jedním z posledních větších prodejců nábytku, které on-line prodej neumožňovaly.

Prodeje nábytku loni v Česku podle odhadu Asociace českých nábytkářů dosáhly 35,5 miliardy korun. Přes internet se prodá asi desetina. Podíl Kiky na celém trhu dosahuje osmi procent, čímž se řadí za společnost Ikea. Polovina trhu patří drobným prodejcům.

„Díky spolehlivému servisu jsme schopni doručit zboží kamkoli v České republice do tří pracovních dnů," uvedl generální ředitel společnosti Kika Jakub Střeštík. Firma již loni uvedla, že chce dosáhnout v budoucnu obratu on-line prodejů kolem miliardy korun. Některé nábytkové sestavy s možností individuálního plánování bude ale možné koupit pouze v prodejnách.

Autoři: rn, ČTK