Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt vydal koncem minulého roku výnos, kterým od letošního ledna povolil pravidelný provoz silničních souprav s délkou 25,25 metru na německých dálnicích. Povolení k jejich provozu ale za několik málo dní vyvolalo spor mezi ministerstvy dopravy a životního prostředí, přičemž jde o politický boj uvnitř velké koalice.
Podle ministerstva životního prostředí nebyl provoz těchto vozidel dostatečně prozkoumán a není jasné, zda nadlimitně dlouhé silniční soupravy schválí do provozu Evropská unie. S giglinery nesouhlasí ani sdružení pro železniční dopravu, které koná vlastní kroky proti rozhodnutí ministra dopravy. Důvodem jsou obavy organizace, že jsou tyto dlouhé soupravy nebezpečné pro řidiče, dražší pro daňové poplatníky a špatné pro životní prostředí.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111