Investice do robotů není první investicí automobilky do moderních distribučních technologií. V minulém roce Daimler koupil majoritní podíl ve společnosti Matternet, jejíž inženýři společně s automobilkou vyvíjejí dodávku, která by fungovala coby platforma pro start a přistání distribučních dronů.

Stejný směrem se Daimler vydává i v oblasti pozemních robotů. Na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas představil dodávku Robovan, prototyp, který by dokázal dovézt skupiny pozemních dronů do městských čtvrtí a poslední míli ke dveřím zákazníků by během několika desítek minut realizovali roboti.

Funkční model od Starship Technologies má kapacitu přibližně jako nákupní košík. Vejdou se do něj tři nákupní tašky, které dokáže dovézt na vzdálenost pěti kilometrů v časovém horizontu třiceti minut. Díky tomu, že se na rozdíl od létajících dronů pohybují distribuční roboti na zemi, nečelí tolika legislativním omezením.

„Máme mnohem větší volnost v realizaci projektů, protože v mnoha zemích světa jsou naši roboti v souladu se zákonem a není třeba žádná jejich úprava,“ uvedl na veletrhu Ahti Heinla, výkonný ředitel společnosti Starship Technologies.

Roboti už za sebou mají pilotní projekt například pro největší britskou službu rozvážky jídla Just Eat. V plánu jsou již další projekty ve Spojených státech, konkrétně ve Washingtonu a státu Kalifornie.

Související