„Letos otevřeme skoro 40 kilometrů nových a hlavně bezpečných dálnic pro řidiče. Bude to například část dálnice D3 u Českých Budějovic, plnohodnotné propojení Prahy a Hradce Králové na D11 nebo na D4 problematické stoupání za Příbramí a nové tři úseky na modernizované D1,“ uvádí ministr dopravy Dan Ťok.

Modernizace D1 bude pokračovat v intenzivním tempu. V průběhu roku bude v jeden okamžik rozestavěno až devět úseků. Kromě dálnic budou letos dokončeny i klíčové stavby v regionech jako je například Obchvat Třince na silnici I/11, na Vysočině pak na silnici I/34 úsek Božejov – Ondřejov – Pelhřimov, v Libereckém kraji to bude silnice I/14 Kunratice – Jablonec nad Nisou, Červenohorské sedlo – Jih na silnici I/44 nebo úsek I/37 Pardubice – Trojice.

Na přípravy nových staveb šlo přes 2 miliardy

Dan Ťok chce také lépe připravovat nové stavby, aby nedocházelo k prodlením s jejich realizací. „V dřívějších letech se příprava podceňovala, my jsme dali loni rekordních 2,1 miliardy korun, abychom nachystali nové projekty,“ konstatuje ministr. Letos chce ministerstvo postupně zahajovat kromě modernizace D1 i všechny prioritní stavby, kde byl dojednán zrychlený režim nového posuzování vlivu na životní prostředí (EIA).

V přípravě je například D11 mezi Hradcem Králové a Jaroměří, D1 v úseku Říkovice – Přerov, obchvat Českých Budějovic anebo zahájení budování D35 u Hradce Králové směrem na Olomouc.

Ministerstvo dopravy chce také v letošním roce co nejlépe využívat evropské prostředky na dopravu. V současné době je z Operačního programu doprava II již vyčerpáno 15,5 miliardy korun. Pokud se podaří stejně úspěšně využít i 25 miliard evropských prostředků, které jsou v OPD II připraveny na rok 2017, bude mít letos ČR vyčerpánu zhruba jednu třetinu celého operačního programu pro léta 2014 – 2020. 

Související