Ušlechtilá šumivá vína mají oproti distribuci běžného retailového zboží o poznání složitější logistiku. Ve skladu například musí být chladicí systém, který umožňuje regulovat teplotu tak, aby sklad simuloval prostředí stejné jako v klasickém vinném sklípku. Pro vinaře je také důležitá schopnost remešského skladu absorbovat sezonní výkyvy v poptávce po šampaňském a možnost přizpůsobit vychystávací a skladovou kapacitu v sezonních špičkách.

Pro efektivnější marketing šampaňského nabízí logistický provider vinařům služby s přidanou hodnotou, například kompletaci displejů nebo akční příbaly. Kromě toho má Dachser i status oprávněného hospodářského subjektu a vyřizuje za své zákazníky všechny celní formality týkající se spotřební daně za alkohol.

Logistici v Remeši mají díky dlouholetým zkušenostem přehled o trhu. S podílem téměř 55 procent konzumuje nejvíce šampaňského Francie, 25 procent šampaňského se vyváží do zemí EU a zbytek do celého světa. Díky přesným informacím o expedovaných objemech také odborníci vědí, jakým způsobem se bude trh vyvíjet. Tradičně největší poptávka po šampaňském je o svátcích na konci kalendářního roku a také během Velikonoc. Výkyvy ale zaznamenávají také v období konání velkých akcí světového formátu, jako jsou například filmový festival v Cannes či hlavní zimní sezóna v lyžařském středisku Courchevel.

Související