Hamburg Süd, podle objemu přepraveného nákladu sedmý největší rejdař světa s obratem 6,7 miliardy dolarů, se stane součástí největšího kontejnerového dopravce Maersk Line. Majitelé konglomerátu Oetker Group, do kterého Hamburg Süd patří, se na tom dohodli s vedením dánské námořní firmy. O možném prodeji informoval začátkem týdne server The Wall Street Journal, dnes to firmy potvrdily v tiskové zprávě.

Společnost Maersk Line, která přepravuje 15,7 procenta celosvětového objemu kontejnerů, se už dříve nechala slyšet, že hledá příležitosti, jak zvýšit svůj tržní podíl. Reaguje tím především na stále komplikovanější situaci v oblasti námořních přeprav, kde se sazby v posledních letech pohybují na nízké úrovni.

Získáním německého kontejnerového operátora dosáhne Maersk kapacity kolem 3,8 milionu TEU a bude mít na celosvětovém objemu přepravy námořní dopravy kontejnerů podíl 18,6 procenta. Hamburg Süd je lídrem zejména na trasách sever-jih. Společnost nyní provozuje 130 kontejnerových plavidel a má 5960 zaměstnanců ve 250 zemích světa. Celková flotila Maersku tak po sloučení bude mít 741 kontejnerových lodí.

Současnou krizi, která má za následek vlnu konsolidací kontejnerových dopravců, vyvolal nadbytek kapacity a zpomalující se světový obchod. Mnozí z 20 největších rejdařů světa tak začali vytvářet aliance či skupovat menší společnosti, aby krizovou situaci přečkali. Nedávno například francouzský rejdař CMA CGM dokončil akvizici společnosti Neptune Orient Lines, v říjnu také tři největší japonští námořní dopravci ohlásili propojení, díky kterému vznikne operátor se sedmiprocentním podílem na trhu.

Maersk Line očekává, že úřady schválí akvizici Hamburg Süd ve druhém čtvrtletí příštího roku. Poté firma uvede bližší detaily kolem transakce. Spojení firem by mělo být hotové do konce roku 2017.

Související