Námořní přeprava tvoří až 22 procent všech přímých i nepřímých uhlíkatých zplodin v zakázkách, které DB Schenker realizuje. „Jako poskytovatel logistických služeb máme odpovědnost za plánování přeprav a jejich dopad na životní prostředí. Dlouhodobě tak ve spolupráci s rejdaři klademe velký důraz na investice do ochrany životního prostředí a naplňování našich ekologických cílů,“ říká Andrea Dorothea Schön, která v DB Schenker zodpovídá za ochranu životního prostředí.

Oba partneři si poprvé smluvně určili cíle ochrany životního prostředí v roce 2015. Hamburské rejdařství chce do roku 2020 ušetřit dodatečných 20 tisíc tun emisí oxidu uhličitého z přepravy kontejnerů společnosti DB Schenker. Tím se emise škodlivých plynů z přepravy jednoho kontejneru sníží přibližně o 23 procent ve srovnání s hodnotami v roce 2014.

Hapag-Lloyd své závazky plní několika způsoby. Jednak přizpůsobením rychlosti plavidel s cílem snížit spotřebu paliva a zároveň využíváním nových konstrukčních prvků a efektivnějších motorů. Klíčovou roli v úspoře paliva během plavby také hraje aktivní navigace v závislosti na počasí a optimalizace plavební trasy.

Ochrana klimatu jako podmínka spolupráce

DB Schenker navrhl své první klimaticky šetrné produkty ve spolupráci s rejdařskou společností Hapag-Lloyd v roce 2006. Celková úspora oxidu uhličitého se mohla vypočítat díky tomu, že rejdařství vyvinulo jednu z prvních metod reportingu CO2, která byla uznána Clean Cargo Working Group. O dva roky později, právě díky datům poskytnutým společností Hapag-Lloyd, si mohl DB Schenker stanovit první závazné limity na vybraných námořních trasách. Dalším milníkem ve spolupráci mezi těmito dvěma firmami bylo uvedení kalkulátoru emisí EcoTransIT.

„Přední rejdařská společnost jako je Hapag-Lloyd hrálo zásadní roli při zlepšování naší uhlíkové stopy i díky transparentnímu omezování emisí. Úspěšné a dlouhotrvající partnerství musí být založeno na důvěře a fair play při dosahování environmentálních cílů,“ pokračuje Andrea Dorothea Schön. DB Schenker se na těchto cílech ochrany klimatu dohodl s dalšími šesti globálními přepravními společnostmi.

Také zákazníci v České republice mohou při přepravě využít varianty železniční přepravy bez emisí, či se sníženými emisemi v oblasti letecké dopravy. DB Schenker také do své flotily zařazuje nákladní vozy na alternativní paliva jako je stlačený zemní plyn.

Související