Čínský doručovatel zásilek ZTO se chystá na newyorskou burzu. Společnost chce umístěním akcií získat až 1,5 miliardy dolarů (36,9 miliardy korun). Má se jednat o největší primární nabídku akcií čínské firmy v USA od vstupu internetového prodejce Alibaba v roce 2014.

ZTO je další čínskou společností, která se snaží přilákat západní investory a zároveň se vyhnout úředním překážkám spojeným s primárními emisemi v Číně, uvádí agentura Reuters.

Firma nabídne 72,1 milionu akcií ve formě amerických depozitních poukázek v hodnotě od 16,50 do 18,50 dolaru.

ZTO, která byla založena v roce 2002, je jedním z hlavních hráčů na čínském trhu. Mezi její zákazníky patří například e-shopy Alibaba a JD.com. Podle vlastních údajů doručila společnost v minulém roce 2,9 miliardy zásilek, což bylo o 62 procent více než v předešlém roce. Za letošní první čtvrtletí společnost doručila 827,7 milionu zásilek, tedy 14 procent všech doručených v Číně.

Čínský trh je podle společnosti iResearch s 21 miliardami doručených zásilek největší na světě. Počtem zásilek je například 1,5krát větší než trh v USA.

Firmě se v poslední době daří. Její příjmy loni stouply o 56,4 procenta na 6,1 miliardy jüanů (22,3 miliardy korun). Zisk činil 1,3 miliardy jüanů (4,7 miliardy korun).

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

ZTO by výnos z emise chtěla použít na koupi pozemků, nákladních vozů a budování provozů.

Pokud se ZTO její vstup na burzu povede podle představ, půjde podle údajů agentury Bloomberg o sedmou největší primární emisi čínské firmy na americké burze. Největší letošní primární emisí byl vstup státní Čínské poštovní banky na hongkongskou burzu na konci září, který bance vynesl 7,4 miliardy dolarů (181,7 miliard korun).

Rok 2016 nebyl z hlediska primárních emisí příznivý. Pouze 64 společností vstoupilo v USA na burzu do konce září, což je o polovinu méně než za stejné období loni.