E-shopy využívající k přepravě zásilek Českou poštu se již brzy nebudou muset přihlašovat do online podání ani s daty jinak manuálně pracovat. Pošta totiž ve spolupráci s Balíkobotem připravila datové napojení API, díky kterému budou odesilatelé moci data do systému České pošty odesílat automaticky. Česká pošta umožní automatické zasílání až v příštím roce. Datové rozhraní ale může díky spolupráci na vývoji přednostně využívat právě služba Balíkobot.

„O tomto rozšíření se diskutuje a spekuluje už několik let. Nyní je to realitou. Proto se nelze divit, že každý, kdo expeduje pomocí České pošty, na tuto funkci netrpělivě čeká. To, že čas jsou peníze, platí v oblasti e-commerce a v logistice obecně snad ještě víc než kdekoli jinde,“ říká Martin Šauer, manažer projektu Balíkobot.cz.

Balíkobot zajišťuje e-shopům automatickou expedici zásilek a přímé napojení do deseti přepravních služeb. Vedle České pošty je to i PPL, DPD, Geis, GLS, Intime, Zasilkovna, Uloženka, TOPTRANS a Pošta bez hranic. K realizaci přímého napojení lze využít jeden z 22 připravených modulů v ERP systémech nebo systémech pro tvorbu internetových obchodů, případně se lze napojit přímo.

„Uživatelé našeho ERP systému HELIOS Orange a HELIOS Easy mají díky Balíkobotu možnost přímého napojení do většiny nejvýznamnějších přepravních služeb v ČR, což jim díky automatické expedici, tisku štítků a sledování zásilek výrazně šetří čas a náklady. Druhým výrazným přínosem je, že expedient vše řeší ze známého prostředí HELIOS a nemusí vstupovat do systémů přepravců. Tím je jeho práce mnohem efektivnější,“ říká Iva Mottlová, specialista integračních řešení HELIOS.

Související