Počet balíkových zásilek v Česku neustále roste. Hlavním důvodem jsou rostoucí nákupy na internetu. Podle Asociace pro elektronickou komerci by letos mohly meziročně posílit o 15 až 20 procent. „S rostoucím prodejem rostou i požadavky na kvalitní, rychlou a flexibilní přepravu vratek do e-shopů či soukromě prodávaných věcí. Proto GLS pro české zákazníky zprovoznila službu e-Balík.cz. Jedná se o jednoduchý, přehledný a hlavně rychlý způsob, jak objednat přepravu balíků do celé Evropské unie. Přepravu lze objednat i bez registrace a netrvá to více než dvě minuty,“ uvádí Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.

Objednávka je v systému podobně jednoduchá, jako zadání adresy při nákupu na internetu. Cena za přepravu se zobrazuje v průběhu objednávky v nákupním košíku. Dokončenou objednávku potvrzuje GLS zasláním e-mailu. Navíc, pokud odesílatel při objednávce zadá e-mail příjemce, GLS ho bude automaticky s předstihem informovat o stavu doručení zásilky. Příjemce si navíc může bezplatně a bez registrace změnit místo a čas doručení. Pokud odesílatel zvolí službu FlexDeliverySMSService a zadá i mobilní telefonní číslo příjemce, GLS ho bude dopředu informovat o stavu doručení pomocí SMS.

„Vyplnění objednávky je velmi intuitivní a jednoduché. Pokud se zákazník zaregistruje, může zasílat balíky i na dobírku nebo si vytvořit svůj adresář. Vidět je i historie již uskutečněných objednávek. Samozřejmostí je sledování průběhu přepravy pomocí systému Track&Trace, který je přístupný přímo na úvodní internetové stránce. Výhodou našich služeb je také to, že GLS má po celé Evropě přes 14 tisíc ParcelShopů, z toho již více než sto v České republice,“ dodává Pavel Včela.

Průzkum GLS z letošního roku ukázal, že téměř polovina Čechů využije soukromou zásilkovou firmu během půlroku jednou až pětkrát. Méně jak dvakrát ročně využije soukromého přepravce každý desátý Čech. „V porovnání se zahraničím jsme trochu pozadu. Stále přežívá domněnka, že komfortní služba, kdy přepravce zazvoní u vašeho bytu a sám si vyzvedne zásilku, musí být drahá. Opak je ale pravdou. Balíček do Chorvatska, které je velmi oblíbeným letoviskem, vyjde například jen na několik málo stokorun,“ dodává Pavel Včela.

Související