V rámci řešení Vision Picking jsou zaměstnanci, kteří vychystávají zásilky, vybaveni chytrými brýlemi, které jim zobrazují místo na přepravním vozíku, kam musí být každá vybraná položka objednávky umístěna a v jakém počtu. Vision Picking umožňuje rychlejší kompletaci objednávky s malou chybovostí a navíc ponechává pracovníkovi volné ruce.

V roce 2016 budou chytré brýle testovány v různých odvětvích, mimo jiné v technologických společnostech, maloobchodu či spotřebním a automobilovém průmyslu. Data získaná z těchto projektů poskytnou informace o potenciálu pro další možné uplatnění této technologie. Pilotní sklady se nacházejí v USA, kontinentální Evropě a Velké Británii. Tato nová fáze bude zahájena v závodě Ricoh v nizozemském městě Bergen op Zoom, v němž byly realizovány první testy tohoto řešení.

„Těšíme se na další testy a vývoj technologie Vision Picking, aby se toto řešení stalo dostupnějším pro naše zákazníky. Testování technologií, jako je rozšířená realita, robotika a internet věcí, bude i nadále důležitou součástí naší DNA,“ řekl John Gilbert, předseda představenstva společnosti DHL Supply Chain.

Trh s rozšířenou realitou s výjimečným potenciálem pro růst

16 09 22 Ilustracni foto 1DHL Supply Chain bude jednou z prvních společností, které tuto technologii velkoplošně zavedou do svých provozních procesů. První test v roce 2014 v Nizozemí prokázal značné zvýšení produktivity, snížení chybovosti a celkový nárůst spokojenosti zaměstnanců.

Podle prognóz se odvětví s rozšířenou a virtuální realitou stane po chytrých telefonech dalším trhem s velkým růstem, přestože se jednotlivé odhady velmi liší. Goldman Sachs předpovídá ve své studii objem trhu s virtuální i rozšířenou realitou ve výši 80 miliard dolarů do roku 2025, zatímco poradenská společnost Digi-Capital očekává celkový objem ve výši 150 miliard dolarů už do roku 2020. Také investoři jsou přesvědčeni o dobrých perspektivách této technologie. V uplynulých dvou letech bylo do tohoto oboru investováno na 3,5 miliardy dolarů.

Související