Po odsouhlasení vlády může být obnovené stanovisko EIA pro vybrané důležité projekty vydáno ve zvláštním zrychleném režimu. Příští rok tak začne stavba nových úseků D35, obchvatů Řevničova a Lubence na D6, obchvat Frýdku Místku na D48, úsek D49 mezi Hulínem a Fryštákem, anebo výstavba dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic.

„Pro všechny připravené prioritní stavby máme peníze a příští rok chceme zahájit jejich výstavbu. Spolu s dalšími projekty je to více než sto kilometrů nových dálnic. Zachránili jsme stavby, které budou brzy připravené k výstavbě a které mají přímý vliv na občany po celé republice,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

V rozpočtu SFDI je nyní na dopravní stavby v příštím roce připraveno celkem 52 miliard korun z národních zdrojů, původní návrh rozpočtu počítal se 47 miliardami. Kromě národních prostředků rozpočet SFDI zahrnuje i evropské zdroje, celkem tedy bude v rozpočtu SFDI pro příští rok zhruba 80 miliard korun.

Existuje také celá řada nových staveb, u kterých se posudek EIA již nemusí opakovat nebo řešit zrychlený proces, proto bude možné je letos či příští rok zahájit. Například jde o stavby D3 Ševětín – Borek, D11 Smiřice – Jaroměř, obchvat Panenského Týnce na D7 a dalších několik desítek kilometrů nových silnic. V letošním roce také Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic počítá s dokončením 12 kilometrového chybějícího úseku D8 z Prahy do Drážďan, který by měl být zprovozněn před letošními Vánoci.

Související