Kritickým faktorem v oblasti kamionové přepravy se stává nedostatek řidičů skupiny C. „Přepravní firmy a dopravci dnes čelí skutečnosti, že mají na stole nové logistické projekty a kvalitní zakázky, ale musí odstavovat auta do depozitu kvůli dlouhodobému nedostatku řidičů a nedovolí si přijímat novou práci,“ komentuje situaci na trhu Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker.

Problém s nedostatkem řidičů se v roce 2015 vyhrotil jak v České republice, kde aktuálně chybí více než 6000 řidičů, tak v Německu, kdy jich do roku 2020 kvůli generační obměně můžou chybět desítky až stovky tisíc.

Společnost DB Schenker si uvědomila souvislosti mezi nedostatkem řidičů a hrozbou nezajištění logistických zakázek už v roce 2005. Začala proto tehdy budovat flotilu tzv. charterových kamionů, které tým jejích dispečerů vytěžuje exkluzivně jen na vlastních zakázkách.

„Rozhodli jsme urychlit nákup odpovídajícího množství kamionů a zásadně jej v tomto roce navýšit tak, abychom byli téměř nezávislí na aktuální kapacitě na trhu a mohli dostát závazkům našich zákazníků,“ vysvětluje strategii společnosti manažerka nákupu dopravních kapacit Petr Sůvová.

DB Schenker navíc vloni na podzim začal tato vozidla nově vybavovat chytrými telefony Samsung schopnými přijímat objednávky přímo do auta a pořizovat statusy o vyzvednutí zásilky, doručení zásilky a další funkce. Telefony mají vlastní GPS modul, takže jsou vidět na jedné obrazovce, což umožňuje lépe plánovat navazující přepravy. „Připravujeme funkčnost, kdy telefony budou generovat elektronický CMR a tím se navíc celý proces stane také procesem bezpapírovým,“ dodává Petra Sůvová.

Související